Коучинг на тему: «Організація
групової роботи як ефективна форма роботи на уроці»
Мета:
Розкрити необхідність і актуальність
використання групової роботи на уроці, закріпити практичні вміння роботи
в групі, підвищити компетентність учителів з організації навчально-виховного
процесу, навчити вчителів використовувати роботу
в групі для створення інтерактивного простору на уроці в процесі викладання і
навчання.
Завдання:
1.Обґрунтувати необхідність використання
групової роботи на уроках.
2. Навчити виявляти проблеми і долати
перешкоди у використанні групової роботи на уроках.
3. Навчити вчителів правильно і ефективно
організовувати групову роботу на уроках.
4. Показати прийоми і методики розвитку
критичного мислення через організацію різних способів взаємодії учнів на уроці.
Очікуваний результат:
1. Вчителі
усвідомлюють необхідність використання групової роботи на уроках для
організації інтерактивного простору.
2. Вчителі вміють організувати учнів у групи,
правильно розподілити ролі між членами групи.
3. Вчителі
вміють організувати різні форми ефективної взаємодії учнів у класі.
Підходи
до проведення заняття:
Коллаборативне
навчання(навчання у співробітництві), засноване на активному включенні кожного
вчителя у вирішення проблеми і досягнення результату.
Ключові
ідеї: взаємодія,
інтерактивне спілкування, співробітництво.
Хід коучингу:
Коуч пропонує вчителям вимовити фразу «Я – вчитель», з різною
інтонацією. Кожен учасник коучингу отримує картку, де написано, як він повинен
вимовити фразу. (з гордістю, задумливо,..)
Таким чином створюються групи.
Основна
частина коучингу:
1)
Перегляд
відеоролика відеоролик…Команда - це сила!….Про що цей ролик? Обговорення. Висновок
про те, що «коли ми разом – ми сила, всі завдання нам по плечу...» та ін.. Поділ
вчителів на групи. Коуч підводить до думки про те, що робота в групі –
необхідна і актуальна на сучасному етапі здійснення навчально-виховного процесу.
2)
Завдання 1. Складають логічний ланцюжок:
група --
спілкування -- співробітництво -- взаємодія -- адаптована особистість --
комунікативна компетентність -- критичне мислення....
Завдання 2. Прийом критичного мислення «Мозковий штурм».
Групи отримують завдання: на аркуші ватману протягом 3-4 хвилин визначити + і - групової роботи на уроці. Алгоритм роботи групи: обговорення – висунення версій -- виступ спікера.
Групова робота
|
|
+
|
-
|
иступи спікерів. Спочатку виступають з питання «--»
групової роботи, а потім – « + ». Команди слухають один одного, під час
прослуховування доповнюють свої постери почутим матеріалом. Після чого плакати
вивішуються на дошку.Зразок аргументів плюсів
і мінусів групової роботи.
Групова робота
|
|
Плюси: +
|
Мінуси.-
|
1. Знижується рівень
тривожності учнів, страх виявитися безрезультатними, некомпетентним у
вирішенні будь-яких завдань.
2. Підвищується учбова та
пізнавальна мотивація.
3. У групі вище здатність до
навчання, ефективність засвоєння та актуалізації знань.
4. Поліпшується психологічний
клімат у класі
|
1.Ефективність групової роботи
багато в чому залежить від зусиль і майстерності вчителя.
2. Груповій роботі треба спочатку навчити
3. Організація групової роботи
вимагає від учителя особливих умінь, витрат зусиль. При непродуманому
комплектуванні груп деякі учні можуть користуватися результатами праці більш
сильних однокласників.
4. Це додаткові труднощі для
вчителя, так як поділ на групи може проходити непросто.
|
Практична частина.
Питання: Які
умови необхідно дотримуватися для того, щоб робота в групі була ефективною? Перегляд відеоматеріалу промотивацію роботи в команді.
Обговорення
після перегляду. Коуч підводить до
думки про те, що для ефективної організації роботи у групі необхідно дотримання
двох умов:
- правильний
розподіл ролей у групі;
- вироблення і
дотримання правил роботи в групі.
Виконання завдання у групі з дотриманням необхідних
умов, вироблених раніше.
Завдання № 3. У кожної групи є 2 конверти у конверті № 1
знаходяться пазли із завданням, серед яких не заповнені. При складанні
алгоритму уроку необхідно у пусті пазли описати
назву етапу уроку, якого на вашу думку не вистачає. У конверті № 2 знаходяться
пазли з відповідями не заповнених пазлів, які дозволяється відкрити лише після
закінчення складання алгоритму. За допомогою даних пазлів скласти у певній
послідовності алгоритм уроку і захистити свою роботу (виступ спікерів) підводиться
висновок. (5 хвилин)
Група № 1- комбінований урок;
Група № 2 урок засвоєння нових знань.
Завдання 4.
Метод «Світове кафе». Прийом
організації взаємодії учнів у класі.
Алгоритм:
- Кожна група отримує завдання створити постер на тему
«Чому вчителям треба мінятися?» (5 хвилин)
- 2 спікера від
кожної групи зі своїми постерами йдуть в інші групи (за годинниковою стрілкою.
- По ходу руху їх постер доповнюється новими ідеями,
які вносять учасники з інших груп.
Після того, як спікери обійшли групи, вони повертаються
в «рідні» групи, обговорюють всі доповнення, внесені в їх постер.
Виступи спікерів за темою «Чому повинні змінюватися
вчителя?»
Якщо в інших груп виникають запитання до виступаючого,
вони задають їх. Може організуватися дискусія.
Коуч підводить підсумки проведеної роботи.
Етап
рефлексії.
1) Рефлексія
емоційного стану за методом «Які почуття я відчуваю після коучингу?»
На дошці вивішені поля «Радість», «Задоволення»,
«Подив»,...
Групова робота
|
|
+
|
-
|
Завдання 4.
АЛГОРИТМ КОМБІНОВАНОГО УРОКУ
1. Організація класу до
уроку.
|
Мета
– забезпечити належну підготовку учителя та учнів до проведення уроку,
враховуючи дидактичні, психологічні та санітарно-гігієнічні вимоги.
|
2.
Перевірка домашнього завдання.
|
Мета – перевірити рівень самостійного опрацювання
навчального матеріалу учнями (наявність, повнота, загальний зміст,
охайність).
|
3.
Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
|
Мета – провести актуалізацію отриманих раніше знань,
умінь і навичок, методом фронтальної бесіди, індивідуального усного
опитування або практичної письмової роботи.
|
4.
Мотивація, повідомлення теми, мети й завдань уроку.
|
Мета – чітко визначити тему, мету навчання, показати
місце нового матеріалу в системі навчального курсу.
|
5.
Подання нового матеріалу.
|
Мета
– забезпечити усвідомлення, сприйняття нового матеріалу учнями, спрямувати
самоорганізацію школярів на застосування нових знань у практиці.
|
6.
Осмислення, узагальнення і систематизація знань.
|
Мета
– забезпечити зворотній зв’язок, контроль результатів вивчення матеріалу,
визначити рівень сформованості знань та умінь.
|
7.
Підбиття підсумків уроку
|
Мета
– підбити підсумок вивчення теми, здійснити аналіз отриманих результатів,
проаналізувати ступінь досягнення навчально-виховних завдань
|
8.
Повідомлення домашнього завдання..
|
Завдання 4.
АЛГОРИТМ КОМБІНОВАНОГО УРОКУ
1. Організація класу до
уроку. 2% часу
|
Мета
– забезпечити належну підготовку учителя та учнів до проведення уроку,
враховуючи дидактичні, психологічні та санітарно-гігієнічні вимоги.
|
2.Підготовка до сприйняття
матеріалу та актуалізація опорних знань умінь, уявлень та чуттєвого досвіду
|
Мета – провести актуалізацію отриманих раніше знань,
умінь і навичок, методом фронтальної бесіди, індивідуального усного
опитування або практичної письмової роботи.
|
3.Мотивація навчальної
діяльності.
|
Мета – чітко визначити тему, мету навчання, показати
місце нового матеріалу в системі навчального курсу.
|
4.Оголошення теми, мети, завдань уроку.
|
Мета - оволодіння новими навичками, матеріалом та
новими способами діяльності.
|
5.Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).
|
Мета
– забезпечити усвідомлення, сприйняття нового матеріалу учнями, спрямувати
самоорганізацію школярів на застосування нових знань у практиці.
|
6.Осмислення нових знань та умінь.
|
Мета
– забезпечити зворотній зв’язок, контроль результатів вивчення матеріалу,
|
7.Закріплення, систематизація та узагальнення.
|
Мета
- визначити рівень сформованості знань та умінь.
|
8.Контрольно – коригувальний етап.
|
Мета
- закріпити набуті знання на практиці.
|
9.Підбиття підсумків уроку.
|
Мета
– підбити підсумок вивчення теми, здійснити аналіз отриманих результатів,
проаналізувати ступінь досягнення навчально-виховних завдань
|
10. Інструктаж щодо виконання домашнього
завдання.домашнього завдання
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий