ІНТЕГРОВАНИЙ СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ

Науково-практичний семінар вчителів математики, історії

"Інтеграційний підхід у викладанні математичних та суспільних дисциплін як соціалізуючий аспект розвитку пізнавальної активності учнів"
у грудні 2016 року Малолепетиська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів (директор Шляхова О. В.) гостинно відчинила двері 12-ти учасникам інтегрованого науково-практичного семінару учителів математики та історії на тему «Інтеграційний підхід у викладанні математичних та суспільних дисциплін як соціалізуючий аспект розвитку пізнавальної діяльності учнів».
На початку семінару Зелінка Л. М., Магдич Л. Л., методисти районного методичного кабінету комунальної установи «Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти», налаштували учасників семінару на творчу, активну діяльність, застосувавши ситуацію успіху у вигляді поетапної творчої роботи.
Розкрити практичний аспект упровадження інтегрованого навчання в сучасній сільській школі присутні змогли завдяки надзвичайно творчо і ефективно проведеному бінарному уроку математики та історії у 8 класі. Під час висвітлення теми «Козацька Україна. Властивості степеня з цілим показником» (учитель математики Пінчук Л. М. і учитель історії Пінчук І. С.) продемонстрували креативний та інноваційний підходи до викладання математичних, суспільних дисциплін, а восьмикласники Малолепетиської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів довели, що інтеграція шкільних предметів є вкрай необхідною для формування їх предметних компетентностей і становлення як соціально активних особистостей.
Неабияку зацікавленість у присутніх виявив інтегрований загальношкільний виховний захід «Античні етюди» під керівництвом вчителів Пінчук Л. М., Пінчук І. С., під час якого діти продемонстрували не тільки свої знання й уміння з математики та історії, а й уміння знаходити оптимальні рішення в різних пізнавальних, творчих ситуаціях.
У ході семінару вчителі розглянули теоретичні аспекти технології інтегрованого навчання, які досконало висвітлила Магдич Л. Л., методист районного методичного кабінету комунальної установи, при проведенні експлікації на тему «Методичні засади інтеграції навчально-виховного процесу».
На чолі з методистом районного методичного кабінету комунальної установи «Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Зелінка Л. М., учасники семінару закріпили отриману попередньо інформацію з теми, попрацювавши над створенням експрес-проекту: пропозиції у форматі флеш – меседж «Інтеграція як засіб соціалізації учнів», у процесі якого відбувалася жвава дискусія, обмін думками та враженнями.
Учасники семінару отримали задоволення від професійного спілкування, поповнили свої знання про наявні методи роботи з учнями та можливості застосування їх у роботі. А також підвели підсумки роботи на семінарі та виробили методичні рекомендації щодо розвитку пізнавальної діяльності учнів у навчально-виховному процесі шляхом інтегрованого підходу до навчання і отримали домашнє завдання практично - пошукового характеру.
Присутні висловили слова щирої вдячності за високий рівень підготовки семінару, щедру гостинність та побажання творчих успіхів, невичерпного натхнення і наснаги учням та педагогічному колективу Малолепетиської ЗОШ І-ІІ ступенів.
 
Ситуація успіху



С

Смілива, сильна
О

оптимістична,освідчена, організована, об’єктивна, обдарована
Н

небайдужа, неординарна, незламна, непересічна
Я

яскрава
Ш

широкий кругозір, шаноблива, вишукана
Н

надійна, наполеглива, невгамовна
И

щИра
К

креативна, комунікабельна, конструктивна, кмітлива, компетентна.


 
Ситуація успіху «Соняшник»- І етап.


Робота в групах. Які асоціації виникликає у вас слово «Соняшник»? Так, у нашій країні - це символ тепла, сонця, миру, добробуту. Тож я пропоную Вам створити соняшник за допомогою пелюсток, з надписами якою має бути сучасна особистість одним словом, або словосполученням.. з вашого дозволу я розпочну…..(створення соняшника).
Отже, підсумовуючи ваші відповіді, хочу зазначити, що вчительська карта це - не байдужі до своєї справи люди, які прагнуть творити, впроваджувати і удосконалювати навчання і виховання учнів.

Ситуація успіху «Соняшник»- ІІ етап.

Робота в групах. Перед вами «голівки соняшника», пелюстки . на яких необхідно розробити Експрес – проект: пропозиції.


Експрес-проект: пропозиції.
(формат флеш - меседж) І група

Робота в групах.
І група. Завдання: Які необхідні умови повинні бути при організації інтегрованого навчання .

Флеш - меседж - коротко, лаконічно створити модель «Інтеграція + навчання» у вигляді соняшника.

Презентації пропозиції.

При презентації проектів можна використати фрази: «Ми вважаємо, що…..»
«Ми впевнені, що…. Ми переконані , що…..»
«Ми акцентуємо увагу на тому, що……»

Правила групової роботи:
  • Кожен учасник має можливість висловитися, якщо в нього є бажання.
  • Усі учасники групи поважають цінності та погляди кожного, навіть якщо не згодні з ними.
  • Обговорюються ідеї, пропозиції, а не люди, які їх висловили.
  • Усі учасники роблять суттєві зауваження коротко.
  • Кожен учасник, навіть, захищаю­чи свою точку зору, відкритий для сприйняття чужих ідей, думок та інтересів інших учасників.
  • Усі розбіжності, конфлікти, що виникають під час роботи, розв'язуються мирним шляхом, з урахуванням інтересів учасників і правил роботи.
  • Усі учасники намагаються створити відкриту, ділову, дружню атмосферу.

Експрес-проект: пропозиції.
(формат флеш - меседж) ІІ група

Робота в групах.
ІІ група. Завдання: Яке значення інтеграції як соціалізуючого аспекту навчання

Флеш - меседж - коротко, лаконічно створити модель «Соціалізація + інтеграція» у вигляді соняшника.

Презентації пропозиції.

При презентації проектів можна використати фрази: «Ми вважаємо, що…..»
«Ми впевнені, що…. Ми переконані, що…..»
«Ми акцентуємо увагу на тому, що……»

Правила групової роботи:
  • Кожен учасник має можливість висловитися, якщо в нього є бажання.
  • Усі учасники групи поважають цінності та погляди кожного, навіть якщо не згодні з ними.
  • Обговорюються ідеї, пропозиції, а не люди, які їх висловили.
  • Усі учасники роблять суттєві зауваження коротко.
  • Кожен учасник, навіть, захищаю­чи свою точку зору, відкритий для сприйняття чужих ідей, думок та інтересів інших учасників.
  • Усі розбіжності, конфлікти, що виникають під час роботи, розв'язуються мирним шляхом, з урахуванням інтересів учасників і правил роботи.
  • Усі учасники намагаються створити відкриту, ділову, дружню атмосферу.


  • На допомогу вчителю.

    Методичний словничок

    Активізація збігається в значенні “посилення діяльності”, але розрізняються сферою вживання і сполучуваністю. Тільки активація використовується в науковому стилі в розумінні “нейрофізіологічний, психічний і хімічний процеси посилення активності організму”, а активізація вживається в значенні “спонукання до дії, більший вияв чогось”; функціонує в діловому мовленні, в суспільно-політичних текстах. Активізація навчального процесу.

    Внутрішньопредметна інтеграція - це інтеграція, яка передбачає систематизовані знання всередині одного предмета, спрямованого на «спресування» матеріалу у великі блоки, що веде до зміни структури змісту дисципліни.

    Експлікація – це наукове повідомлення, процес, у реальності якого розкривається зміст повної єдності, а її частини набувають  самостійного існування і можуть відрізнятися одна від іншої, викладення наукової точки зору з теми.

    Експрес-проект - задум, ідея, які розкривають сутність задумів і можливостей його практичної реалізації.

    Інтеграція - це, як правило, поступово з'єднання певних частин у ціле

    Міжпредметна інтеграція - синтез фактів, понять, принципів,... з двох і більше предметів;

    Транспредметна - синтез компонентів основного, шкільного, і позашкільного змісту навчання.

    Пізнавальна діяльністьце процес відображення в мозку людини предметів та явищ дійсності. Вона складається із серії пізнавальних психічних процесів: відчуття, сприймання, уваги, пам'яті, уяви, мислення і мовлення.

    Соціалізація - комплексний процес засвоєння індивідом певної системи знань, норм і цінностей, які дозволяють йому бути повноправним членом суспільності. Соціалізація виступає одним із основоположних соціальних процесів, що забезпечує існування людини в середині суспільства. Соціалізація являє собою процес входження людини в суспільство, включення її в соціальні зв'язки та інтеграції з метою встановлення її соціальності.
    Оптимальним є цілісний погляд на освіту як на головний механізм соціального кругообігу якості:
    • Якість особистості людини (те, що закладає педагог у самовиховання й виховання дитини)
    • Якість життя
    • Якість культури
    • Якість виробництва
    Першочергові і актуальні напрямки творчої роботи вчителів:
    ·         побудова єдиної для вчителя і учня системи цілей і завдань навчання і виховання, які відповідають сучасним вимогам на кожному етапі навчання;
    ·         вибір та побудова змісту навчання таким чином, щоб уникнути перевантаження учнів, одночасно враховуючи його індивідуальні потреби, тобто впровадження особистісного підходу до кожного учня;
    ·         пошук і використання великої і різноманітної кількості методичних прийомів роботи, як традиційних, так і інноваційних для урізноманітнення форм проведення занять у навчально-виховному процесі.

    Флеш-меседж – від латинської Flash- проблиск, спалах, мить, несподіваний прояв, швидкий запис інформації. Messade – послання, повідомлення, звернення, короткий зміст чогость.






Комментариев нет:

Отправить комментарий