Науково-практичний семінар за технологією перевернутого навчання


ЗАТВЕРДЖУЮ
Завідувач районного методичного кабінету
Т. В. Вольська
____________________________2018 року.


ПЛАН
проведення перевернутого  семінару для вчителів фізики, хімії, історії.

Тема. «Інноваційний підхід у викладанні природничих та суспільних дисциплін як соціалізуючий аспект розвитку пізнавальної активності учнів методом перевернутого навчання»
Мета. Обмін досвідом з питання формування компетентностей при використанні методу перевернутого навчання на уроках природничого та суспільствознавчих дисциплін; розвивати практичну направленість щодо підвищення ефективності використання інноваційного підходу до навчання, покращити навички здійснювати універсальні навчальні дії, розкрити значення перевернутого навчання в розвитку базових здібностей учнів.

Форма проведення: он-лайн клас, практична робота в групах.
Дата проведення: з 09 по 15 лютого 2018 року
Етапи роботи семінару:
І. Онлайн навчання (onlane collaborative learning)
Термін: з 09 по 12 лютого 2018 року
Завдання 1.
1.1. Ознайомтеся з науково-теоретичним матеріалом на тему: «Перевернуте навчання .Форми організації навчально-виховного процесу».
Інтернет ресурс:
1.2. Навчальна література:
Електронна версія.  (дивись е-mail)
ІІ. Самонавчання (self-peced-learming)
Термін: з 12 по 14 лютого 2018 року

Завдання 2.
2.1. Заповніть за поданим зразком інформаційний методичний кейс «Intellectual arhive» за опрацьованим вами он-лайн матеріалом: презентацією, науково-теоретичною літературою щодо впровадження інтегрованого навчання у викладанні фізики, хімії, історії.

ІІІ. Очне навчання (self-study learnsng)
Термін: 15 лютого 2018 року
Місце проведення: Малолепетиська ЗОШ І-ІІІ ступенів

I. Організаційний блок.

0900 – 0915
Збір та реєстрація учасників семінару.
0915 – 0925
Ознайомлення з планом семінару. Об'єднання в групи.

Зелінка Л. М., методист РМК

II. Практичний блок.

Блок І
0925-1000
Фрагмент уроку з фізики: «Використання унікальних властивостей води», 8 клас.

Ілашко В. В., учитель фізики, спеціаліст І кваліфікаційної категорії.
Фрагмент уроку з історії : «Хрущовська відлига. XX з’їзд КПРС і початок реабілітації».

Мороз Л. М., учитель історії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.
Блок ІІ
1005-1040
Фрагмент уроку з хімії: «Колообіг оксисену в природі»

Бусленко І. О., учитель хімії, спеціаліст І кваліфікаційної категорії.
1005-1040
Позакласний захід. Інтелект-гра: «Розумники і розумниці»

Фесюк Т. С., заступник директора з виховної роботи

III. Теоретичний блок.

1050 – 1135
Практична робота «Перевернутий клас» - інноваційна модель навчання»

Зелінка Л. М., методист районного методичного кабінету,
Магдич Л. Л., методист районного методичного кабінету.

1135 – 1145
Анкета зворотного зв'язку

Зелінка Л. М., методист районного методичного кабінету,
Магдич Л. Л., методист районного методичного кабінету.


1135 – 1200
Підведення підсумків роботи. Вироблення методичних рекомендацій.

Учасники семінару


Практична робота ««Перевернутий клас» - інноваційна модель навчання»
Мета:
- поглибити та уточнити знання, здобуті в процесі самостійної роботи з науково-теоретичним матеріалом;
- формувати інтелектуальні уміння та навички планування, аналізу і узагальнень, опанування діючою технологією, вироблення навичок управління і користування нею;
- накопичення первинного досвіду роботи за технологією перевернутого навчання.
- оволодіння науковим апаратом роботи з  інформаційними джерелами.

Форма роботи: SWOT аналіз, робота в різнорівневих групах.
Хід роботи
Завдання 1.
1.1. Для того, щоб успішно справитись з основним завданням познайомтесь з поняттям SWOT аналіз (за необхідністю, якщо це поняття невідоме) ГЛОСАРІЙ.
1.2. Перегляньте як оформити SWOT аналіз   ЗРАЗОК.
1.3. Зробіть SWOT аналіз технології перевернутого навчання за поданою схемою. Скласти опорну схему по темі: «Перевернутий клас» ви можете скориставшись   ШПАРГАЛКОЮ.

Завдання 2.
2.1. Виконання завдання на самоперевірку: заповніть текст з пропусками, далі ТЕКСТ.
2.2. Відредагуйте Ваш SWOT аналіз.
2.3. Порівняйте отриманий Вами результат з поданою моделлю.
МОДЕЛЬ ПЕРЕВЕРНУТОГО НАВЧАННЯ.

Завдання 3.
3.1. Зробіть аналіз виконаної роботи заповнивши таблицю.
Додаток 1
Аналіз якості освіти в перевернутому класі

У чому полягають зміни при використанні ПН
Докази, які б ви представили на користь вчителя використовуючи ПН
Докази, які б ви представили  на користь учнів, які навчаються за технологією ПН
Які будуть результати
загальні
для учня
для вчителя


SWOT аналіз

SWOT – аналіз причин ефективності або неефективності діяльності педагога СОЗ
Переваги (S) внутрішня середа
Недоліки (W) внутрішня середа
1.      освіта;
2.      курси підвищення кваліфікації;
3.      достатнє знання теорії педагогіки та методик;
4.      високий і достатній рівень підготовки дітей;
5.      педагогічний досвід, майстерність;
6.      упровадження інноваційних технологій;
7.      володіння та впровадження в освітній процес ІКТ;
8.      висококваліфікований педагогічний колектив;
9.      високий рейтинґ закладу серед батьків та в районі, місті;
10.  наявність креативного мислення;
11.  участь у експериментальній діяльності, проектах, конкурсах;
12.  повага серед колег та батьків;
13.  високий імідж;
14.  реалізація свого творчого потенціалу.
1.      низька мотивація;
2.      низька кваліфікація;
3.      недостатня ініціативність та самостійність;
4.      відсутність партнерських відносин;
5.      психологічний дискомфорт;
6.      неможливість користуватися сучасною методичною літературою;
7.      неготовність до використання ІКТ, небажання засвоювати нові технології
8.      брак часу;
9.      брак освіти;
10.  фінансова нестабільність;
11.  необхідність постійної методичної підтримки;
12.  гальмування з боку адміністрації;
13.  немає стабільного підключення до системи Інтернет;
14.  вік.
Можливості (O) (зовнішня середа)
Ризики (T) (зовнішня середа)
1.      зацікавленість у розширенні партнерських зв’язків;
2.      зацікавленість адміністрації в наданні
висококваліфікованих освітніх послуг;
3.      налагоджена система конкурсів, конференцій тощо;
4.      вільний доступ до вибору форм підвищення кваліфікації
5.      активна зацікавленість батьків у підвищенні якості надання освітніх послуг;
6.      зацікавленість шкіл у залученні випускників ДНЗ;
7.      створення єдиного інформаційного середовища;
8.      покращення фінансового стану.
1.      незацікавленість адміністрації;
2.      відсутність концепції для сталого розвитку дошкільної освіти на рівні Уряду;
3.      недостатність фінансування;
4.      стереотипи, пов’язані з низьким рівнем надання освітніх послуг;
5.      підвищення трудомісткості надання освітніх послуг;
6.      вірогідні зміни потреб та переваг батьків (замовників освітніх послуг);
7.      негативний вплив засобів масової інформації (дискредитація педагогів, дезорієнтація батьків);
8.      неблагополучна ситуація в соціумі, відсутніст

 Глосарій
З 60-х років минулого століття й донині SWOT-ана́ліз широко застосовується у процесі стратегічного планування, що полягає в розділенні чинників і явищ на чотири категорії:
·         сильних (Strengths)
·         і слабких (Weaknesses) сторін проекту,
·         можливостей (Opportunities), що відкриваються при його реалізації,
·         та загроз (Threats), пов'язаних з його здійсненням.
·                     Цей акронім може бути представлений візуально у вигляді таблиці:
Позитивний вплив
Негативний вплив
Внутрішнє середовище
Strengths (сильні сторони)
Weaknesses (слабкі сторони)
Зовнішнє середовище
Opportunities (можливості)
Threats (загрози)
·                     Внутрішній стан компанії відображається в основному в S і W, а зовнішня - в О и Т.
·                     У ряді підходів структурована інформація в кожному з напрямків — впливи, слабкості, можливості, загрози - оцінюється кількісними величинами, на основі яких за допомогою функцій корисності обчислюється потенціал досліджуваного об'єкта по кожному напрямку (підхід, що розвивається в рамках Conjoint-аналізу).
·                     З появою SWOT-Моделі аналітики отримали інструмент для своєї інтелектуальної роботи. Відомі, але розрізнена й безсистемна інформація про стан справ у фірмі й конкурентне оточення SWOT-аналіз дозволив сформулювати аналітикам у вигляді логічно погодженої схеми взаємодії впливів, слабостей, можливостей і погроз.
·                     В 1982 році професор Хайнц Вайхрих (Heinz Weihrich) опублікував роботу, у якій запропонував новий вид SWOT-моделі. Свою SWOT-Модель він назвав як TOWS-Матрицю й розглядав її як концептуальну основу систематичного аналізу, що полегшує зіставлення зовнішніх загроз і можливостей із внутрішніми слабкостями й чинностями організації. Учений запропонував будувати стратегії поводження фірми на основі систематичного зіставлення заздалегідь створених списків зовнішніх факторів із внутрішніми чинниками й слабкостями. Він також указав на необхідність побудови SWOT матриць із певною періодичністю. Це повинно було дозволити відслідковувати зміни конкурентного середовища при побудові стратегій.

Надалі, у роботах інших дослідників ця модель називається як розширена SWOT-Модель, або як інтегрована SWOT-Модель. Однак у більшості робіт зі стратегічного планування як і раніше можна зустріти термін «SWOT-аналіз», хоча вони використовують модель Вайхриха. У цій моделі процес стратегічного планування із застосуванням розширеної SWOT матриці було запропоновано організувати як послідовність кроків:

·         Аналіз зовнішнього оточення;
·         Аналіз внутрішнього оточення;
·         Побудова стратегій і тактичних дій.

Поняття й основні елементи SWOT-аналізу[

Традиційний метод SWOT - аналізу дозволяє провести детальне вивчення зовнішнього й внутрішнього середовища. Результатом раціонального SWOT — аналізу, спрямованого на формування узагальненого інформаційного потенціалу, повинні з'явитися ефективні рішення, що стосуються відповідної реакції (впливу) суб'єкта (слабкої, середньої й сильної) відповідно до сигналу (слабким, середньому або сильним) зовнішнього середовища.
Відмінна риса розглянутого підходу до проведення SWOT — аналізу на підприємстві полягає в наступному:
1.   Його побудова базується на методології системно-цільового підходу, де основна увага акцентується на вимірі параметрів зовнішнього й внутрішнього середовища в просторі, у часі й з урахуванням інформаційного потенціалу
2.   Проведено структуризацію факторів зовнішнього й внутрішнього середовища, що є універсальною для будь-якого підприємства.
3.   Здійснюючи синтез факторів зовнішнього й внутрішнього середовища, що далі в перспективі відображається у систему рішень.
Сильні сторони підприємства покликані забезпечити його прискорене просування до досягнення стратегічних цілей, у той час як його «слабості» викликають гальмування. Тут також природно враховувати можливості й загрози зовнішнього середовища, без яких неможливо вірно визначити сценарії розвитку організації.
Чинність — це властивість організаційної системи, що за умови синтезу з можливостями зовнішнього середовища забезпечує прискорене просування системи до досягнення стратегічних цілей. Особливий інтерес при цьому представляє утворення «спіралі розвитку» — траєкторії, що формується внаслідок «накладення» (синтезу) сильних сторін організаційної системи на сприятливі можливості зовнішнього середовища (з урахуванням слабких сторін організаційної системи й погроз зовнішнього середовища).
Слабкість - негативна властивість організації, що визначає її гальмування в процесі руху до досягнення стратегічних цілей. Гальмування стає істотним при злитті (синтезі) основних слабостей організаційної системи з істотними погрозами зовнішнього середовища. При цьому також не можна ігнорувати сильні сторони підприємства й можливості зовнішнього середовища. Так формується варіант песимістичного сценарію розвитку організації. Такий сценарій може трансформуватися в «спіраль краху», якщо має місце тенденція («ефект доміно») до ослаблення можливостей і сильних сторін, з одного боку, і посиленню погроз зовнішнього середовища в сполученні з наростанням слабких сторін організації.
Можливості - це тенденції або події в зовнішньому середовищі, при правильній відповідній реакції на які організація домагається істотного просування до поставлених стратегічних цілей.
Загрози - це тенденції або події в зовнішньому середовищі, які під час відсутності відповідної реакції організації спричиняють значне погіршення стану організації на шляху до виконання своїх планів.
З 1990-х років застосовується нечіткий SWOT-аналіз у процесі стратегічного планування, що полягає в розділенні чинників і явищ на категорії:сильних і слабких сторін проекту,можливостей , що відкриваються при його реалізації,та загроз , пов'язаних з його здійсненням.Традиційні математичні методи засновані на класичній логіці, є нетерпимi до неточності та необ'єктивності істини, а також до невизначенoсті у економічних системах. В свою чергу невизначеність системи призводить до зростання ризиків від прийняття неефективних рішень, результатом чого можуть бути негативні економічні наслідки. З цією метою виникає потреба у методах, що ґрунтуються на нечіткій логіці.

Перевернутий клас








Пам'ятка
для учителя з організації
                                   перевернутого навчання















Перевернуте навчання (flipped learning) є однією з форм змішаного навчання, яка дозволяє "перевернути" звичайний клас таким чином. Замість домашнього завдання учні дивляться короткі відео-лекції в мережі - самостійно проходять теоретичний матеріал, - а увесь аудиторний час, коли учитель або викладач поруч, використовується для спільного виконання практичних завдань - західні колеги порівнюють це з рішенням домашнього завдання в класі(звідси і метафора "перевернутого класу"). Іван Травкин Проект Flipped Classroom - нова концепція шкільного викладання в США. Суть концепції криється в назві - "перевернутий клас". Домашнє завдання виконується в класі за сприяння учителя, а лекції і пояснення розбираються учнями самостійно удома за допомогою відео-уроків. Брайан Беннет Пионерами перевернутих уроків являються Джонатан Бергман і Аарон Сэмс - саме вони придумали термін і уперше випробували цей метод. Неможливо нічому навчитися, не вчинивши при цьому якихось помилок. Новий підхід розглядає помилки і провали як дорогу до реальних досягнень. Гасло прибічників цього підходу –"Найбільша помилка це боязнь помилитися". При цьому вони вважають, що перевернутий урок – це не просто зміна повчальної послідовності, але і перегляд власних педагогічних прийомів.

Ідея «перевернутого навчання»

Ідея «перевернутого навчання» полягає в попередньому ознайомленні учнів удома з новим навчальним матеріалом за підручником чи відео-аудіо-матеріалом,  а на уроці — короткий розбір проблемних моментів, закріплення теоретичних знань і вироблення практичних навичок. Оцінювання засвоєння нового матеріалу проводиться в кінці того ж самого уроку за допомогою виконання завдань у робочому листі,зошиті, комп’ютерного тестування тощо.
 Отож, перенесення теорії додому допомагає виділити більшу кількість часу для практики, ведення дискусії, розвиту критичного мислення. Адже учень приходить на урок підготовленим. Вдома він  опрацьовує теоретичні завдання,  вивчає основні поняття, пов'язані з темою,використовує навчальний матеріал, підготовлений вчителем,а в класі відпрацьовує свої навички мислити, аналізувати, компанувати тощо.

Перевернутий урок - це те розвивальне середовища, що забезпечує умови для формування ключових компетентностей: зазначених в Концепції Нової української шкрли: цитата:• створення умов для набуття досвіду постановки і досягнення мети; • діяльнісний характер навчання, тобто включення учнів в реалізацію будь-якої діяльності – дослідження, про- ектування; • орієнтація навчального процесу на розвиток самостійності і відповідальності учня за результати своєї діяльності, організація продуктивної групової роботи; • обов’язкове включення в зміст уроку завдань розвивального характеру. Перевернутий урок характеризується прогностичною метою, спіралеподібною будовою навчального матеріалу у вигляді розгортання знань і  реалізує вимоги до структури уроку,зазначені в Концепції: створення проблемної ситуації (мотивація), формулювання навчальної проблеми (цілепокладання); - актуалізація опорних знань учнів; - розробка плану розв’язання про- блеми; висунення гіпотез; - пошук шляхів розв’язання пробле ми – відкриття нового знання; формулювання розв’язку проблеми; - застосування нових знань на практиці; - підбиття підсумків уроку (рефлексія).

Перевернуте навчання — це форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відео фрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання практичних завдань.
Перевернутий клас — це така педагогічна модель, в якій типова подача лекцій і організація домашнього завдання міняються місцями. Учні дивляться вдома короткі відео лекції, у той час, як у класі відводиться час на виконання вправ, обговорення проектів і дискусії. Відео лекції часто розглядаються як ключовий компонент у «перевернутому» підході, вони створюються викладачем і розміщуються в Інтернеті.
  Пропоноване «перевернуте навчання» передбачає відмову від таких прийомів: виступи учнів біля дошки, фронтальне опитування, диктування конспектів, перегляд тривалих навчальних фільмів і презентацій тощо. Натомість запроваджуються  елементи педагогіки співробітництва: учитель виступає скоріше в ролі колеги й консультанта. Учні опановують навчальний матеріал, значною мірою за допомогою самонавчання, що сприяє розвитку пізнавальної активності та самостійності.

Основними елементами даної методики є:

-  використання лаконічних (не більше 5-6 сторінок на урок) підручників;
- попереднє ознайомлення учнів із новим навчальним матеріалом удома;
-  на уроці — короткі пояснення нового навчального матеріалу за текстом підручника;
- оцінювання знань і навичок учнів при виконанні практичної роботи;
- проведення на кожному уроці формування та перевірки навичок, що базуються на матеріалі поточного уроку;
- виставлення оцінок як сукупної за знання теорії та практичні навички;
- дозвіл на використання учнями інформаційних матеріалів під час роботи;
- запровадження засобів унеможливлення й невигідності списування;
- індивідуальний захист (здача) своїх практичних робіт.

Використання лише підручників і робочих зошитів не є повною концепцією «перевернутого навчання», але такий підхід з попереднім переглядом удома нового матеріалу в підручнику є поки що найбільш реальним в умовах української школи.

У контексті «перевернутого навчання» постає питання: як зацікавити дітей вивчати матеріал на випередження вдома, коли і звичайне домашнє завдання учні виконують не завжди якісно. Мабуть, єдиний спосіб вирішення цієї проблеми полягає в тому, що відео уроки, відео лекції чи підручники, які використовуються в даній методиці, повинні бути цікавими, насиченими та зрозумілими не лише вчителю, а і школяреві. Підручник в ідеалі повинен бути цікавим і зрозумілим, відповідати віковим особливостям сприйняття інформації учнями, ураховувати між предметні зв’язки.
При «перевернутому навчанні» вчитель бачить рівень успішності кожного в процесі виконання практичних завдань і може вчасно допомогти.
Технологія «перевернутого навчання» дає змогу істотно покращити показники успішності.
Перевагами «переверненого» навчання є такі: зростання активності, розвиток співробітництва, персоналізація навчання, доступність інформаційно-комунікаційних технологій.
Перевернена модель покладає більшу відповідальність за навчання на учнів, дає їм стимул для дослідження, експерименту.

Для чого перевертати урок?

Кожен вчитель, застосовуючи цей метод, ймовірно, вкаже на інші важливі переваги на його думку, оскільки позитивних сторін є багато: ● щоразу рідше чуємо, що школа є безнадійною, нудною і застарілою!
- безсумнівно сприяє ефективнішому використанню часу – якщо учень працює у зручний для нього час – він навчається швидше та ефективніше;
- збільшує можливості амбітних та старанних учнів, оскільки використання ПУР усуває несприятливі чинники: наприклад, не доводиться повторювати по декілька разів (коли відмінники чекають), не відволікають учні, яких треба дисциплінувати, на що вчитель мусить реагувати…
- дає учням можливість багаторазового використання матеріалів, поділених на частини;
- під час ознайомлення з матеріалом учні отримують багато відповідей, тому під час уроку є менше сумнівів (тим більше, що під час роботи ПУР учні можуть обговорювати свої сумніви між собою та вчителем);
- дозволяє засвоїти тему, усуває елемент невпевненості та сприяє зростанню відчуття безпеки під час уроку – учень знає, що, для чого і як відбуватиметься – це має велике значення з погляду на рівні можливості для активної роботи на уроці (дозволяє брати участь в уроці, наприклад, тим учням, які часто відсутні або мають багато заборгованостей – робота за методом ПУР дає їм можливість долучитись до уроку);
- впливає на формування навичок пунктуальності та планування: завдання необхідно виконати в окреслений термін, спізнення призведе до того, що учні не зможуть долучитися до роботи під час уроку і залишаться в програші;
- дозволяє учням користуватися ретельними, перевіреними та впорядкованими матеріалами, пристосованими до їх можливостей та рівня знань;
- дає можливість працювати в домашніх умовах (без «відволікаючих» чинників);
- дає можливість використовувати аудіовізуальні матеріали – це подобається учням;
-  впливає на формування почуття відповідальності за навчання – вже не можна пасивно сидіти на уроці і чекати, поки вчитель намагатиметься вкласти «готові» знання їм у голови.

Які почергові кроки робить вчитель під час перевернутого уроку:

1. Вчитель опрацьовує і подає учням тему;
2. Вчитель звертається до інформації, яка вже відома учням;
3. Вчитель спостерігає за самостійною роботою учнів ;
4. Вчитель проводить уроки з завданнями, які допомагають перевірити отримані учнями знання і дають можливість використати їх на практи;
5. Вчитель допомагає учням підбити підсумки теми та зробити висновки з досвіду, який вони здобули під час самостійного отримання знань

Що повинно змінитись:

ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ: вчитель не є головним і не передає знання, надаючи їх під час лекції, а учні не сидять пасивно, час від часу занотовуючи зміст того, про що говорить вчитель. Тепер учні активно працюють в парах, змінних групах, діють, виконуючи менш чи більш складні завдання, а вчитель модерує роботу, коментує, дає рекомендації та слідкує за тим, щоб робота відповідала окресленим цілям.
РОЛІ: вчитель – це хтось, хто планує і знає, яку ціль (і котрий з елементів навчальної програми) треба реалізувати, готує матеріали та організовує ПРОЦЕС обробки отриманої інформації → виступає МЕНТОРОМ; учень – це УЧАСНИК процесу, в якому він бере участь – ніхто його не звільнить від цього, він відповідальний за активність і підготовку до реалізації завдань
МІСЦЕ ДІЯЛЬНОСТІ:
Вдома повторення - Робота на уроці навчання 1.- традиційне навчання.
Робота вдома -навчання • Робота на уроці-повторення. 2-перевернутий урок

Підготовка матеріалів забирає багато часу і вимагає досвіду використання ІКТ: це правда, на початку використання методу для опрацювання та підготовки матеріалів треба присвятити цьому час і вміти зорганізуватися. Це, однак, є доброю інвестицією, яка повернеться з відсотками – власна база матеріалів буде неоціненним способом заощадження часу в майбутньому. Досвід, безумовно, полегшує і покращує роботу – однак більшість інструментів є інтуїтивними і легкими в обслуговуванні. Крім того, матеріали можна підготувати у вигідній для нас формі: ІКТ (хоч і надзвичайно корисне) все ж не є необхідною умовою для застосування ПУР. Учні спілкуються перед уроком, підказують одне одному! Це лише привід для радості від того, що робота і тема завдання викликали реакцію. Урок, який це закріплює, - це не тест і не конкурс, в якому залишаються лише найсильніші учасники (хоча можна запропонувати конкурсну роботу): це, власне, можливість для обміну спостереженнями та для співпраці.
Які матеріали використати для підготовки своїх презентацій?
Все ще поширеною проблемою є використання матеріалів, доступних у мережі, з переконанням, що якщо вони є в Інтернеті і їх можна завантажити, то можна їх і використати. На жаль, це неправда. Якщо хочемо використати у своїх публікаціях фотографії чи музику – найкраще користуватися такими сервісами, на яких розміщені матеріали за відкритою ліцензією. Тоді необхідно відповідно підписати матеріал і можна його повторн


Комментариев нет:

Отправить комментарий