ОСВІТНІЙ ТРИПТИХ




ПЛАН
проведення освітнього триптиху вчителів української мови та літератури, інформатики, образотворчого мистецтва

Тема. «Колаж як творчий рівень застосування знань, умінь і навичок в контексті інтеграції навчання»

Мета:
-ознайомити з освітніми особливостями технології колажування, які сприяють всебічному, художньо-естетичному, креативному розвитку здібностей учнів;
- формувати навички впровадження інноваційних форм і методів у роботу вчителів спрямованих на підвищення якості знань, умінь і навичок учнів;
- розкрити значення інтегрованого підходу до навчанння у розвитку творчих здібностей учнів шляхом колажування.

Дата проведення: 15 листопада 2016 року

Місце проведення: Великолепетиська ЗОШ І - III ступенів № 1.

I. Організаційний блок.

0900 – 0920
Привітання учасників семінару. Презентація діяльності навчального закладу.

Адміністрація школи 

0920 – 0925
Вправа «Анаграма» Ознайомлення з темою та метою семінару.

Вольська Т. В., завідувач районним методичним кабінетом комунальної установи «Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів освіти»;
Зелінка Л. М., методист районного методичного кабінету «Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів освіти»

Методична копілка: «ПЛЮС - МІНУС - ЦІКАВО».

Зелінка Л. М., методист районного методичного кабінету «Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів освіти»

II. Практичний блок.

0925-0945
Фрагмент уроку з української мови та літератури на тему: «Провідні мотиви творчості Лесі Українки. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм» -8-Б клас

Вольська Т. В., учитель української мови та літератури, спеціаліст  вищої категорії

0950-1010
Фрагмент урокуз інформатики на тему «Робота з графікою компютерних презентацій» - 10 клас.

Шинкарецький Є. В.,учитель інформатики, спеціаліст І категорії Великолепетиської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1

0915-1100
Урок з образотворчого мистецтва на тему «Види декоративно-ужиткового мистецтва»-7-В клас.

Кузнєцова В. М., учитель образотворчого мистецтва, спеціаліст вищої категорії Великолепетиської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1

III. Теоретичний блок.
1105 – 1115
Доповідь: «Використання колажу як інноваційної форми методичної роботи з удосконалення професійної компетентності вчителів в контексті STEM-освіти».

Зелінка Л. М., методист районного методичного кабінету «Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів освіти»

1115 – 1150
Освітня майстерня: «Професіоналізм в експеременті». Створення освітнього колажу.

Вольська Т. В., завідувач районним методичним кабінетом комунальної установи «Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів освіти»;
Зелінка Л. М., методист районного методичного кабінету «Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів освіти»

1150 – 1200
Анкета «Зворотний зв'язок».

Вольська Т. В., завідувач районним методичним кабінетом комунальної установи «Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів освіти»;


1200 – 1220
Підсумок семінару. Вироблення методичних рекомендацій.

Учасники семінару








Педагогічна майстерня «Професіоналізм в експеременті».

«Сенс життя - у творчості»
Д. Менделєєв.
Мета:
- узагальнити знання застосування методу колажу у навчально-виховному процесі та його ролі в контексті інтеграції навчання;
- дати педагогам можливість для творчості в найширшому тлумаченні цього процесу: від нової ідеї до малої пропозиції організації, від малюнка до особливого штриха, від слова до матеріального продукту;
- створити власний педагогічний триптих (освітній продукт) методом колажу, самостійний висновок, узагальнення, закономірність чи новий образ.

Продукт діяльності: освітній триптих.
Форма роботи: робота в групах.

Хід роботи:
1. Розподіл на групи:
І група: «Інтеграція+знання»

ІІ група: «Інтеграція+вміння»

ІІІ група: «Інтеграція+соціалізація»

2. Завдання групам:
1.1. Відобразити отримані знання з інтеграції навчального процесу шляхом використання інноваційних методів навчання на полотні, створивши власний колаж з вибраної теми.

1.2. Зробити кожній групі захист власної картини – колажу відповідно до вибраної теми.

1.3. Зробити узагальнення, висновок, вивести певні закономірності результату творчої діяльності в процесі створення освітнього триптиху.

3. Рефлексія. «БУКЕТ НАСТРОЮ»
Запропонувати учасникам розставити квіти у вазу ( червоний – є проблема, потрібна допомога; жовтий – не все зрозуміло; зелений – все добре).

4. Анкета «Зворотний зв'язок»

1. Що ви взяли особисто для себе?




2. Як ви можете використати власний досвід?




3. Оцініть вашу особисту активністьпід час
 семінару.




4. Чи вдалося під час роботи уникнути «організованої бездіяльності» окремих учасників. Завдяки чому це вдалося (чи не вдалося)?




5. Які теми ви хотілми розглянути на наступних зустрічах?






На допомогу вчителю.
Методичний словничок

Колаж –це включення за допомогою монтажу в твори літератури і мистецтва різностильових об'єктів або тем для посилення загального ідейно-естетичного впливу . Метою створення колажу може бути графічна ілюстрація з яскраво вираженим ефектом несподіванки від поєднання різнорідних матеріалів, стилів, ресурсів.
Колаж – універсальний і багатоступінчатий процес, який передбачає:
- відбір матеріалів образотворчого, графічного і текстового ряду;
- організацію відібраних матеріалів в блок-колаж, навчальний параграф, що складається в залежності від усієї ієрархії цілей і завдань;
- роботу з вивчення предметів і матеріалів блоку-колажу з метою формування адекватного уявлення про ключове поняття, блоку-колажу;
- безпосереднє дизайнерське виконання колажу і представлення результатів діяльності.

Освітня майстерня - це форма навчання дітей і дорослих, котра створює умови для сходження кожного учасника до нового знання та нового досвіду шляхом самостійного або колективного відкриття.

Схема побудови знань у майстерні:
творчий процес - творчий продукт - усвідомлення його закономірностей - співвіднесення отриманого з досягненнями культури - корекція своєї діяльності - новий продукт.

Результатом роботи в майстерні стає не тільки реальне знання чи вміння, важливий сам процес збагнення істини та створення творчого продукту. При цьому найважливішою якістю процесу стають співробітництво та співтворчість - явища самоцінні.

Рефлексія (лат. - роздум про свій внутрішній стан) - повернення назад, тобто здатність людини неодноразово звертатися до початку своїх дій, думок, уміння посісти позицію стороннього спостерігача, розмірковувати над тим, що ти робиш, як пізнаєш, у тому числі і самого себе. Іншими словами це механізм подвоєного, дзеркального відображення суб'єктів
Рефлексія - це педагогічна проблема, шляхи розв'язання якої полягають у формуванні потреб і мотивів самопізнання, навчанні людини способів самопізнання, розвитку у неї здатності до ідентифікації і рефлексії, здатності підвищувати рівень самоповаги, самоухвалення, долати страхи і вибудовувати захисти тощо. Найефективнішим є самовиховання у себе здатностей до самопізнання - особистість самостійно ставить перед собою мету й завдання і своєю власною працею досягає її. Психологи розрізняють такі види рефлексії:
Комунікативна
Особиста
Інтелектуальна
Об'єкт - уявлення про внутрішній світ іншої людини і причини її вчинків (пізнання іншої людини)
Об'єкт - сама особистість, її властивості, якості, поведінкова характеристика, система стосунків з іншими
Виявляється в процесі розв'язання різного роду завдань, умінні аналізувати

Триптих (від грец. τρίπτυχος — складений втричі) — витвір мистецтва, який складається з трьох картин, барельєфів та ін, об'єднаних спільною ідеєю (складень). Робота поділяється на три секції або три різьблені панелі, які висять разом та поруч. Триптих є різновидом поліптиху, що позначає роботу з безлічі панелей або картин. Середня робота як правило найбільша, а з боків розташовуються дві менші, хоча складові триптихи роботи зазвичай рівні за розмірами.


Методична копілка: «ПЛЮС - МІНУС - ЦІКАВО».
_________________ Учитель

ПЛЮС
МІНУС
ЦІКАВО











У графу- «плюс»- записується все, що сподобалося на уроці, інформація та форми роботи, які викликали позитивні емоції, або, на вашу думку, можуть бути корисні для досягнення якихось цілей. У графу - «мінус»- записується все, що не сподобалося на уроці, здалося нудним, викликало неприязнь, залишилося незрозумілим, або інформація, яка, на вашу думку, виявилася не потрібною, марною. У графу «І» - «цікаво»- вписують усі цікаві факти, про які дізналися на уроці, що б ще хотілося дізнатися з даної проблеми, питання до вчителя.








Комментариев нет:

Отправить комментарий