ПЛАН
проведення освітнього триптиху вчителів української
мови та літератури, інформатики, образотворчого мистецтва
Тема. «Колаж як творчий рівень застосування
знань, умінь і навичок в контексті інтеграції навчання»
Мета:
-ознайомити
з освітніми особливостями технології колажування, які сприяють всебічному,
художньо-естетичному, креативному розвитку здібностей учнів;
-
формувати навички впровадження інноваційних форм і методів у роботу вчителів
спрямованих на підвищення якості знань, умінь і навичок учнів;
-
розкрити значення інтегрованого підходу до навчанння у розвитку творчих
здібностей учнів шляхом колажування.
Дата проведення: 15 листопада 2016 року
Місце проведення: Великолепетиська ЗОШ І -
III ступенів № 1.
I. Організаційний блок.
0900 – 0920
Привітання учасників
семінару. Презентація діяльності навчального закладу.
Адміністрація школи
|
0920 – 0925
Вправа «Анаграма»
Ознайомлення з темою та метою семінару.
Вольська Т. В., завідувач
районним методичним кабінетом комунальної установи «Великолепетиський центр
по обслуговуванню закладів освіти»;
Зелінка Л. М., методист районного
методичного кабінету «Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів
освіти»
|
Методична копілка: «ПЛЮС -
МІНУС - ЦІКАВО».
Зелінка Л. М., методист
районного методичного кабінету «Великолепетиський центр по обслуговуванню
закладів освіти»
|
II. Практичний блок.
0925-0945
Фрагмент уроку з української
мови та літератури на тему: «Провідні мотиви творчості Лесі Українки. Потужне
ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм» -8-Б клас
учитель української мови
та літератури, спеціаліст вищої категорії
|
0950-1010
Фрагмент урокуз інформатики
на тему «Робота з графікою компютерних презентацій» - 10 клас.
спеціаліст І категорії Великолепетиської
ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1
|
0915-1100
Урок з образотворчого
мистецтва на тему «Види декоративно-ужиткового мистецтва»-7-В клас.
учитель образотворчого
мистецтва, спеціаліст вищої категорії Великолепетиської ЗОШ І-ІІІ ступенів №
1
|
III. Теоретичний блок.
1105 – 1115
Доповідь: «Використання
колажу як інноваційної форми методичної роботи з удосконалення професійної
компетентності вчителів в контексті STEM-освіти».
методист районного методичного кабінету
«Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів освіти»
|
1115 – 1150
Освітня майстерня:
«Професіоналізм в експеременті». Створення освітнього колажу.
Вольська Т. В., завідувач
районним методичним кабінетом комунальної установи «Великолепетиський центр
по обслуговуванню закладів освіти»;
Зелінка Л. М., методист
районного методичного кабінету «Великолепетиський центр по обслуговуванню
закладів освіти»
|
1150 – 1200
Анкета «Зворотний зв'язок».
Вольська Т. В., завідувач
районним методичним кабінетом комунальної установи «Великолепетиський центр
по обслуговуванню закладів освіти»;
|
1200 – 1220
Підсумок семінару. Вироблення методичних
рекомендацій.
Учасники семінару
|
Педагогічна майстерня «Професіоналізм
в експеременті».
«Сенс життя - у
творчості»
Д. Менделєєв.
Мета:
- узагальнити знання застосування
методу колажу у навчально-виховному процесі та його ролі в контексті інтеграції
навчання;
- дати педагогам можливість для
творчості в найширшому тлумаченні цього процесу: від нової ідеї до малої
пропозиції організації, від малюнка до особливого штриха, від слова до
матеріального продукту;
- створити власний педагогічний
триптих (освітній продукт) методом колажу, самостійний висновок, узагальнення,
закономірність чи новий образ.
Продукт діяльності: освітній триптих.
Форма роботи:
робота в групах.
Хід роботи:
1. Розподіл на групи:
І група:
«Інтеграція+знання»
ІІ група: «Інтеграція+вміння»
ІІІ група:
«Інтеграція+соціалізація»
2. Завдання групам:
1.1. Відобразити отримані знання з інтеграції навчального
процесу шляхом використання інноваційних методів навчання на полотні, створивши
власний колаж з вибраної теми.
1.2. Зробити кожній групі захист власної картини – колажу
відповідно до вибраної теми.
1.3. Зробити узагальнення, висновок, вивести певні
закономірності результату творчої діяльності в процесі створення освітнього
триптиху.
3. Рефлексія. «БУКЕТ
НАСТРОЮ»
Запропонувати учасникам розставити квіти у вазу ( червоний –
є проблема, потрібна допомога; жовтий – не все зрозуміло; зелений – все добре).
4. Анкета «Зворотний зв'язок»
1. Що ви взяли особисто для
себе?
|
|
2. Як ви можете використати
власний досвід?
|
|
3. Оцініть вашу особисту
активністьпід час
семінару.
|
|
4. Чи вдалося під час
роботи уникнути «організованої бездіяльності» окремих учасників. Завдяки чому
це вдалося (чи не вдалося)?
|
|
5. Які теми ви хотілми
розглянути на наступних зустрічах?
|
На допомогу вчителю.
Методичний словничок
Колаж –це включення за допомогою монтажу в твори літератури і
мистецтва різностильових об'єктів або тем для посилення загального
ідейно-естетичного впливу . Метою створення колажу може бути графічна
ілюстрація з яскраво вираженим ефектом несподіванки від поєднання різнорідних
матеріалів, стилів, ресурсів.
Колаж –
універсальний і багатоступінчатий процес, який передбачає:
- відбір матеріалів образотворчого, графічного і текстового
ряду;
- організацію відібраних матеріалів в блок-колаж, навчальний
параграф, що складається в залежності від усієї ієрархії цілей і завдань;
- роботу з вивчення предметів і матеріалів блоку-колажу з
метою формування адекватного уявлення про ключове поняття, блоку-колажу;
- безпосереднє дизайнерське виконання колажу і представлення
результатів діяльності.
Освітня майстерня - це форма навчання дітей і дорослих, котра створює умови для сходження кожного учасника до нового знання та нового досвіду шляхом самостійного або колективного відкриття.
Схема побудови знань
у майстерні:
творчий процес - творчий продукт - усвідомлення його
закономірностей - співвіднесення отриманого з досягненнями культури - корекція
своєї діяльності - новий продукт.
Результатом роботи в майстерні
стає не тільки реальне знання чи вміння, важливий сам процес збагнення істини
та створення творчого продукту. При цьому найважливішою якістю процесу стають
співробітництво та співтворчість - явища самоцінні.
Рефлексія (лат. - роздум про свій внутрішній
стан) - повернення назад, тобто здатність людини неодноразово звертатися до початку своїх дій, думок,
уміння посісти позицію
стороннього спостерігача, розмірковувати над тим, що ти робиш, як пізнаєш, у
тому числі і самого себе.
Іншими словами це механізм подвоєного, дзеркального відображення суб'єктів
Рефлексія - це педагогічна проблема, шляхи
розв'язання якої полягають у формуванні потреб
і мотивів самопізнання, навчанні людини способів самопізнання, розвитку у неї здатності до ідентифікації і рефлексії, здатності підвищувати
рівень самоповаги, самоухвалення,
долати страхи і вибудовувати захисти тощо. Найефективнішим є самовиховання у себе здатностей до самопізнання -
особистість самостійно ставить перед собою
мету й завдання і своєю власною працею досягає її. Психологи розрізняють такі види рефлексії:
Комунікативна
|
Особиста
|
Інтелектуальна
|
Об'єкт - уявлення про внутрішній світ іншої людини і причини її вчинків (пізнання іншої людини)
|
Об'єкт - сама особистість, її властивості, якості, поведінкова характеристика, система стосунків з іншими
|
Виявляється
в процесі розв'язання різного роду завдань, умінні аналізувати
|
Триптих (від грец. τρίπτυχος
— складений втричі) — витвір мистецтва, який складається з трьох картин, барельєфів та ін,
об'єднаних спільною ідеєю (складень).
Робота поділяється на три секції або три різьблені панелі, які висять разом та
поруч. Триптих є різновидом поліптиху, що позначає роботу з безлічі панелей або
картин. Середня робота як правило найбільша, а з боків розташовуються дві
менші, хоча складові триптихи роботи зазвичай рівні за розмірами.
Методична копілка: «ПЛЮС - МІНУС -
ЦІКАВО».
_________________ Учитель
ПЛЮС
|
МІНУС
|
ЦІКАВО
|
У графу- «плюс»- записується все,
що сподобалося на уроці, інформація та форми роботи, які викликали позитивні
емоції, або, на вашу думку, можуть бути корисні для досягнення якихось цілей. У
графу - «мінус»- записується все, що не сподобалося на уроці, здалося нудним,
викликало неприязнь, залишилося незрозумілим, або інформація, яка, на вашу
думку, виявилася не потрібною, марною. У графу «І» - «цікаво»- вписують усі
цікаві факти, про які дізналися на уроці, що б ще хотілося дізнатися з даної
проблеми, питання до вчителя.
Комментариев нет:
Отправить комментарий